Unidentified....


Όχι...δεν είναι η μακέτα του νέου αρχιτεκτονικού δημιουργήματος της Zaha Hadid....


Όταν το πρωτοαντίκρισα στο ράφι του σαλονιού της φίλης μου..."ε ε ε τί είναι αυτό;;" Ίσως αντικείμενο design ....ή μήπως έργο τέχνης;...... Τίποτα από όλα αυτά;.... Όπως πληροφορήθηκα ευθύς αμέσως...όλα αυτά μαζί και κάτι παραπάνω!

Πρόκειται για το μπουκάλι του αρώματος Unidentified Fragrance Object του οίκου Kenzo. Ένα μπουκάλι που το 2009 έλαβε μέρος στις εκθέσεις με τίτλο " No discipline " τόσο στο κέντρο Pompidu του Παρισιού όσο και στο MOMA της Nέας Υόρκης! Και πώς να μη συμπεριληφθεί αφού ο δημιουργός του είναι ο καταξιωμένος καλλιτέχνης , designer και αρχιτέκτονας Ron Arad;! Το μπουκάλι δημιουργήθηκε ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί από την παλάμη του ενός χεριού και να ψεκάζεται με τον αντίχειρα, είτε δεξιόχειρα είτε αριστερόχειρα...

 
Ron Arad holding the bottle


Roughs of the bottle designed by Ron Arad


Μόλις πήρα το άρωμα στα χέρια μου - πριν ψεκάσω! - ενεργοποιήθηκε η χημικός μέσα μου..." τι υλικό είναι αυτό;;;" Ένα λαμπερό μέταλλο που μου άφησε μια ψυχρή αίσθηση στο δέρμα.....Zamac. Κράμα από τέσσερα μέταλλα - ψευδάργυρο, αργίλιο, μαγνήσιο και χαλκό, επιλεγμένο ακριβώς για να δημιουργεί αυτήν την αίσθηση...

Φσσσσσστ!!

...........

Κι ευώδιασε ο τόπος! Επιτέλους ....μια ΠΡΩΤΌΓΝΩΡΗ μυρωδιά..." μα τι περιέχει;;" (άντε πάλι χημική ανάλυση - τελευταία το υπόσχομαι :) ). Ο αρωματοποιός Αurelien Guichard, έχοντας ήδη υπόψη του το σχήμα του μπουκαλιού, δημιούργησε αυτό το άρωμα με έμπνευση μια προσωπική του ανάμνηση: αυτή της γλύπτριας μητέρας του καθώς την παρακολουθούσε να αγγίζει με τα ζεστά της χέρια το ψυχρό μάρμαρο! 'Ετσι έκλεισε σε μια μυρωδιά τη δύναμη του μαρμάρου μαζί με ντελικάτα φυσικά συστατικά όπως  άνθη πορτοκαλιάς, τριαντάφυλλο Βουλγαρίας, βανίλια και λιβάνι.

" Ωραία! Και πού μπορώ να το προμηθευτώ;; "
" Πουθενά..." ήρθε η απάντηση!
Το άρωμα διατέθηκε σε χίλια κομμάτια στη Γαλλία και άλλα χίλια στις ΗΠΑ το 2009, στην τιμή των 188 ευρώ, όπου και εξαντλήθηκε. Πλέον αποτελεί συλλεκτικό είδος...

Κρίμα......Αλλά δε θα στενοχωρηθώ! Όπως πολύ εύστοχα έθεσε και ο Ron Arad:

" Τhe design that excites me the most is the one I haven't seen yet! "

Φιλιά!!

y ❤️

Ευχαριστώ πολύ τη φίλη μου Νανά Ευσταθίου για τις πληροφορίες που μου διέθεσε.

Comments

  1. Περιγραφεις πολυ ομορφα οπως παντα!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ευχαριστώ πολύ καλή μου!
      y ❤️

      Delete
  2. Ίσως, θα τολμήσω να πω, η καλύτερη αναφορά σε άρωμα που έχω διαβάσει ποτέ μου!
    Και πίστεψε με έχω διαβάσει πολλεεεεες….
    Και, ναι! Είμαι απόλυτα αντικειμενική!

    Συνέχισε να μας «ταξιδεύεις» με τις αναφορές σου, σε ότι σου κάνει εντύπωση.

    Πολλά φιλιά

    ReplyDelete
    Replies
    1. Χαίρομαι πάρα πολύ που σου άρεσε-έβαλα τα δυνατά μου γι αυτό😉
      Ευχαριστωωωωωώ!
      y ❤️

      Delete

Post a Comment